Monday, November 15, 2010

bath tub

Malam tadi mandi agak lewat sket... sebab sampai rumah jer lapar... goreng ikan bilis ngan cili padi, tabur atas oat... sedapnya... yum yummm...

Pastu naik atas, rashveen terus meluru masuk bilik air... dah tau dah.. mesti dia nak berendam.... risau gak takut peparu dia sejuk, tp bila ibu dia nak mandi, dia mesti menyibuk...

Pernah kunci pintu tak bagi dia masuk bilik air, dia menangis sampai muntah.. dok teran suara...



 Malam ni ntah pesal, dok suruh ambik gambar dia mandi, pas klik ambik gambar, dia nak tgk gambar sendiri... pastu satu, satu gambar ambik....


Siap memacam aksi dia buat... huhuhu,,, anak ibu, memacam ragam,,, sedar tak sedar dah 3 tahun umurnya....
Kat belakang tu baldi besar... kalau mandi ngan ibu dia, dia tak kasi shower... kena pujuk bebaik baru dia kasi... tak per la... ibu tak nak kacau anak ibu....

Ibu tadah air dalam baldi dan mandi guna ceduk jer....
Ibu biasa mandi air sejuk sbb ibu orang kampung... hihihi... mandi air telaga lagi zaman dulu2..... sejuk sampai ketulang hitam... puas mandi.... minum air telaga yang tak masak pun tak kembung perut.  Bukan cam zaman leni, minum air tak masak leh cirit birit dan kembung perut. 

Ermmm.. teringat zaman kanak2 lak,,, kalau malas mandi kena piat ngan mak..... siap pusing telaga, silap haribulan kena bedal ngan tali timba sebab buat mak basah lencun.... culas sangat nak mandi...
ada telaga ada timbanya.... hihihih....

No comments:

Post a Comment