Wednesday, February 23, 2011

city park II


 






13/2/2010 (6.00 ptg)...
bawak Eashveen bersiar-siar kat city park.. fuhhh.. boleh tahan gak hari minggu ni... veen pun bosan gak dok rumah ni... at least leh keluarkan peluh sket...
yang tak tahan tu, duit kuar sama banyak ngan peluh... beli layang2 dah RM10, pastu nak bubble water tu lagi.... air buah sabun yg bila tiup tu keluar belon.. itu dah RM3... okeylah... anak punya pasal.. lagipun dah lama tak beli train untuk dia...

Ikan pun dah banyak dalm kolam,,, skali tu ikan keli besar yang amat timbul permukaan kolam.... rasanya lebih satu depan panjangnya...  ikan baru pun banyak.. masih kecik-kecik lagi... kura-kura sama-sama rebut roti kering yg dibaling Rashveen... seronok sungguh bila dok atas jambatan sambil bg ikan makan.. damai rasa hati..
teringin plak wat rumah kat air terjun sambil dikelilingi kolam yang dipenuhi ikan dan rembunan hijauan pokok-pokok.... fuhhhhh... berangan ler plak...


Rashveen memula beria-ria nak main layang2, last-last veen ler plak yg terlebih main... dia tukang tarik tali... veen dok gulung-gulung tali tu agar layang2 tak jatuh... akhir skali terbelit yg layang2 lain sebab dia dok kejar layang-layang kecik plak... eeeiii sabo jer la...

Tetiba hujan rintik-rintik turun... belari-lari kami nak balik... tp tetiba Rashveen leh singgah kat gelongsor... naik main lagi... ada plak kawang seangkatan dia...  dah pukul 7 lebih tak nak balik lagi.... ku pujuk-pujuk ku bawak lari... masuk dalam kereta...

Balik rumah dah penat sangat dah... mandi terus tido jer...

No comments:

Post a Comment