Tuesday, April 12, 2011

hantu bedak

 9/4/2011- Sabtu lebih kurang pukul 6.30 petang...
Veen dok ralit tengok hantu kak limah...
see.... Rashveen sampai berkerut kening tengok cerita hantu kak limah balik kampung.. seharian asyik dok putar cd ni je.... sampai pukul 8.30 malam paksa dia tutup tv.... kang berasap tv tu sbb dari puluk 11 pagi on.. huhuhu...
jeng..jeng..jeng...

Ibu dok depan tengok cerita hantu kak limah, Rashveen kat belakang dah jadi hantu bedak... kuikuikui....
tengok... bedak dalam bekas tupperware tu.. sebenarnya Veen tak perasan bila dia masuk bilik dan kerjakan bedak Aiken tu... bila pusing belakang.... mak aihhh.... dah berterabur.... ralit punya pasal...

bergelumang ngan bedak..... kereta ngan train kesayangan dibedakkan... hehehee... gambar tak clear sangat sebab dia tak dok dia... pusing sana sini... aktif bebenor ni...
pagi td dah cantik pakai baju... dah 2 kali mandi tp tup-tup dia bukak sendiri baju..'hot' katanya...
celup biey (panggulan manja kat rumah) jangan tak celup... nanti kereta tu lagi putih dari biey... huhuhu....
Veen biarkan dia main sampai boring.. pastu baru vacuum dan mop lantai tu.. kena 2 x mop pun masih rasa berbedak kat lantai tu....
veen teringat zaman kanak-kanak dulu... bila tiba waktu petang, veen ngan adik2 main pasir.. siap goreng dan buat biskut lagi... zaman sekarang mana nak cari tanah dan pasir? kesian budak zaman sekarang... dah tak merasa main pondok-pondok, masak-masak, terjun sungai, panjat pokok...
veen betul-betul masak... pegi cari ikan kat sawah pastu masak singgang... hihihihi... tp fuhhh... hanyir... tak termakan.. tp seronok time tu......
ralit bebenor eh.... dah tak kesah ibu nak ambik gambar dia ni...

 abaikan lukisan abstrak hasil nukilan Rashveen tu.. dia tetap kata cantik... hiihihih...

tu dia siap mengoles bateri yg diikat pada tali.. hahaha.. cam wat kuih plak...
memutih sampai kemuka.. sebab dia menapi bedak yg dalam tupperware tu, pastu dia hembusss... nasib baik veen sempat elak... memang budak ni banyak akalan dia... tp sebenarnya veen suka biarkan dia melayari kekreatifannya.... supaya sifat kreatifnya tidak tersekat...
daripada kecik lagi veen tak pernah sekat dia memanjat tangga etc... dan menakjubkan dia tak pernah jatuh tangga walau sekalipun.... masa baby dulu veen tunggu kat belakang masa dia memanjat.. tp sekrang veen cuma cakap kalau jatuh jangan menangis, nanti ibu tambah lagi... hehehehe...




 








 

1 comment: