Monday 18 July 2011

lumrah hamba...

kadang2 keliru? hati tak keruan?...berdebar-debar rasa cam ada yang tak kena... tp tatau apa yang tak kena.... itu yang terjadi pada diri ini...

ya Allah, padaMu aku bermohon... hapuskan duka lara hati ini... hapuskan kegelisahan dan tukarkan kepada kegembiraan... hilangkan kesakitan dan berikan kesihatan yang baik, hilangkan kesempitan dan murahkan rezeki yang berkat lagi halal kepada hambaMu ini....

Ya Allah, aku ini insan yang tidak sempurna... hari ini aku memohom kemapunan dariMu tapi sesaat kemudian aku melakukan lagi kesilapan.... sudah kukatakan diri ini dhaif sesangat yaAllah, bukan sengaja aku ingin melakukannya tp aku hanya insn biasa... mudah terlupa dan mudah melakukan kesilapan...

Ya Allah, hanya padaMu aku mengadu,
cintaku dan sayangku pada melebihi segalanya... jika kau tarik rohku, maka tariklah ia semasa iman masih lagi penuh di dada.... semasa tanggunjawabku terhadap amanahMu yang comel sudah terlepas dari genggamanku...
Sungguh terasa ingin melihat insan comel berjaya dalam hidup di dunia dan akhirat... menjadi tahfiz dengan penuh keikhlasan... mencapai kejayaan insan yang suci...

Tuhanku, bebaskan jiwa ini dari segala noda hitam, tak ingin aku dikelilingi aura kelam.... membuatkan diri selalu tenggelam...
Tuhanku, ingatkan diri ini..... nyawa ini digenggamanMu, kehidupan ini di bawah lindunganMu... ingatkan diri ini hanya seorang hamba yang kerdil lagi hina.... jangan diri ini melampaui urusanMu ya Allah.... bagilah aku bimbinganMu dan sentiasa pandukan aku jalan yang benar dan lurus... berilah diri ini kecerahan aurat bersemangat indah.... kehidupan penuh wangi dan bersemangat pendekar....

No comments:

Post a Comment